دانلود رمان خارجی | رمان خارجی جدید

دانلود رمان خارجی خواهان بسیاری در بین کاربران ایبوک رالی دارد از این رو ما قصد داریم در این مطلب به معرفی برترین سایت های دانلود رمان خارجی و دانلود رمان جدید بپردازیم.

یک- برای شروع کردن رمان همه چیز آماده شده؟

بلندپروازی چیز خوبی است و شوق و اشتیاق نوشتن را در نویسنده بیشتر می کند و خیال او را به پرواز درمی آورد، اما به اصطلاح سنگ بزرگ علامت نزدن است. اولین بار نمی توان راه درازی را یک شبه پیمود. طرحی را برای نوشتن انتخاب کنید که از پس آن برآیید، نه طرحی که برای نویسنده کارکشته یی نیز نوشتن آن دشوار است. لئو تولستوی شاهکار خود رمان «جنگ و صلح» را وقتی نوشت که پیش از آن، چند مجموعه داستان کوتاه و رمان انتشار داده بود. گابریل گارسیا مارکز «صد سال تنهایی» را در بلوغ ذهنی و مهارت نویسندگی خود نوشت. احمد محمود پیش از نوشتن داستان های کوتاهش، نمی توانست رمان قدرتمند «همسایه ها» را بنویسد.

مایه و احیاناً استعداد نویسندگی، بخشی از کار است و دانستن اصول و فنون داستان نویسی بخشی دیگر. وقتی طرحی را برای نوشتن در ذهن پرورانده اید، حتماً باید با عناصر داستان کمابیش آشنا باشید و از کارکرد آنها در داستان به نسبت آگاهی داشته باشید. بدون این شناخت و آگاهی در کارتان موفق نمی شوید. من از این امر آگاهم که بعضی از نویسنده ها با اولین کارشان گل می کنند و اثری به وجود می آورند که بعدها نمی توانند مثل آن را بیافرینند اما بر گفته خود تاکید می کنم که نویسنده باید تا حدی با عناصر داستان آشنا باشد. در قلمرو داستان نویسی مثل هر هنر دیگری استثنا کمتر جایی دارد.

بسیاری آرزو دارند که نویسنده شوند و در رویای نوشتن فرو می روند و بازتاب موفقیت آمیز اثرشان آنها را به هیجان می آورد اما موضوع را خیلی سهل و ساده می گیرند و غافل از این اند که برای خوب نوشتن و به کارگیری درست عناصر داستان، نویسنده چه عذابی را باید تحمل کند. به گفته ویلیام فاکنر، نویسندگی عرق ریزان روح است و چه زجر و شکنجه یی را باید کشید و چه از خودگذشتگی و ایثاری را باید از خود نشان داد تا داستانی نوشته شود. رمان چیزی نیست که شما بتوانید بگویید؛ «خب من دست کم سه صفحه در روز می نویسم و در صد روز سیصد صفحه نوشته ام. با چنین طرز فکری نمی توان رمان نوشت. داستان نویس ممکن است در طول یک هفته صفحه هایی را سیاه کند و آخر هفته همه را توی سطل آشغال بریزد و دوباره از سر شروع کند و پنجاه صفحه، صد صفحه بنویسد و باز به بیراهه برود. امری است که برای نویسنده بسیار اتفاق می افتد و در کارش به بن بست می رسد.»

ای. ال. دکتروف نویسنده نام آور معاصر امریکا در مصاحبه یی به این امر اشاره می کند و در جواب پرسشگری که از او می پرسد؛ «چند بار به بن بست می رسید؟» جواب می دهد؛ «خب اگر به بن بست برسی که کتابی در کار نخواهد بود. این هم پیش می آید. از نو شروع می کنی. اما اگر واقعاً راه افتاده باشی ممکن است بروی زیر پل یا بخوری به حصار و بروی توی کشتزار و از این قبیل چیزها و آدم وقتی از جاده خارج شده باشد، همیشه فوراً متوجه نمی شود. اگر در صفحه صد توی دست انداز بیفتی، احتمال دارد که در صفحه پنجاه از جاده خارج شده باشی. بنابراین باید راه رفته را برگردی.»1



برخی از تکنیک‌های مورد استفاده در داستان عبارتند از:

·          زاویه دید و فن روایت

·          طرح و ساختار روایت

·          زمینه داستان

·           شخصیت‌پردازی

·          تم و موضوع 

 در اینجا با شرح و بسط هر یک از فنون فوق و تسلط بر زوایای پنهان و آشکار رمان، امکان بهره‌گیری حداکثری از خواندن آن را فراهم خواهم کرد.

چنانچه پس از این بتوانید با چنین تسلطی چند جلد رمان را از سر بگذرانید، ناخودآگاه هر نوع داستانی را اینگونه نگریسته و از تاثیرگذاری آن، لذت وافر خواهید برد. 

 

·          زاویه دید و فن روایت ((point of view and narrative technique

نخست باید از خود بپرسیم که "راوی داستان کیست؟" در متون آموزشی داستان‌نویسی، روایتگر داستان اینچنین تقسیم‌بندی می‌شود:

-           زاویه دید دانای کل یا سوم شخص، که بر همه چیز در داستان احاطه دارد و حتی نسبت به احساسات و افکار شخصیت‌ها دارای دانش کاملی است.

-           زاویه دید دانای کل محدود یا سوم شخصی که خود یکی از شخصیت‌های فرعی یا اصلی داستان است. نویسنده هر چیزی را که می‌بیند از نگاه این شخصیت است.

-           زاویه دید اول شخص مفرد که یکی از شخصیت‌های فرعی یا اصلی داستان بوده که ممکن است در روند داستان تاثیرگذار باشد و به قضاوت بنشیند.

-           زاویه دید بیرونی، نوعی از زاویه‌ دید اول شخص است که داستان را برای مخاطب بازگو می‌کند.

-           زاویه دید دورنی، نوعی از زاویه‌ دید اول شخص که راوی با گفتن ذهنیات خود، داستان را بازگویی می‌کند و مخاطبی نیز وجود ندارد.

-           زاویه دید دوم شخص، که روای خواننده را مخاطب قرار داده و از او می‌خواهد که جای یکی از شخصیت‌ها را بگیرد.

-           زاویه دید بدون راوی، که داستان اغلب با نامه و یادداشت و گفتگو نوشته می‌شود

 

 

یکی از منابع قدیمی عصر زندگی انسان کتاب می باشد که سبب تبادل اطلاعات و پیشرفت ما در حوزه های مختلف شده است. از آنجایی گه تکنولوژی پیشرفت خوبی داشته است هر روز شاهد چاپ و نشر هزاران کتاب به شکل فیزیکی و آنلاین در کل جهان هستیم، بهترین منابع برای دانشجویان، استادان و فرهنگیان کتاب های خارجی به ویژه زبان انگلیسی است که همیشه دسترسی و پیدا کردن آن ها راحت نیست، از طرفی افرادی که در حال یادگیری زبان خارجی هستند تمایل دارند کتاب رمان خارجی یا کتاب داستان های طولانی به زبان اصلی را بخوانند ، البته برای آشنایی بهتر و بروز تر می توان در سایت های ارائه دهنده رمان ، دانلود رمان جدبد را جست و جو کنید و با بروز ترین مسائل اجتماعی و فرهنگی آن کشور و جامعه آشنا شوبد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.